Hati-hati ini gusar

Ya Allah..
Kau kuatkanlah hati-hati ini..
Hati-hati insan yang ingin berada dekat denganMu...
Hati-hati insan yang berusaha sedaya mereka untuk meraih cintaMu...
Walau hati-hati ini seringkali kecundang dengan duniaMu..
Kuatkanlah, ya Allah...
La haula wala quwwata illa billah...

Ya Allah...
Kenapa dengan duniaMu sekarang?
Perlukah hati-hati ini bersedih?
Perlukah hati-hati ini kecewa?
Kerana hati-hati ini pernah menyangka...
hati-hati lain lebih elok dari mereka...
hati-hati lain mendamba cintaMu jua...
hati-hati lain bersih dari noda...
tak seperti hati-hati ini...
yang masih.........

Atau...
Adakah hati-hati ini yang boleh dilabelkan terlalu syadid?
Oh...tidak...
Hati-hati ini yakin...
Yakin dengan jalan yang dipilih...
Yakin dengan janjiMu, Allah...

Hati-hati lain...
Hati-hati ini terlalu inginkan kebaikan jua untukmu...
Hati-hati ini terlalu inginkan semua hati bersatu...
Bersatu bersama memperjuangkan yang haq...
Bersatu bersama memperjuangkan islam..

Ya Allah...
Kau lindungilah kami semua dari maksiat...
Ye..kami semua sedang berusaha menjaga hati kami...
Agar kami jadi muslimeen yang kuat...
Ampuni dosa kami, Allah...

7 comments:

aiSHaH SoPiaN said...

sedap sajok mu ni anih...
xsei post kat permai ko?
hais,permai lg?
tp nok wat ghano kei,hati2 lain yg mu maksudkan tu pon ore sini jugok kei?
ak pon turut sama kecewa,dikala ak mjdkan mereka sbg cth & teladan
kecewa di kala mereka yg tewas ngan hawa nafsu...
nauzubillah

Anonymous said...

boleh2,,,pasni anih lak bersajak utk teater adha 2..nantikan kemunculannya :)

B.U.G.S said...

to aishah sopian..
cah, aku tetap nk bersangka baik dgn mereka...huhuhu~
aku jdkan mereka teladan aku..
aku doakan mereka baik sokmo...
manusia boleh berubah...
insyaAllah mereka berubah..
aku juga nak berubah...
aku harap aku istiqamah...
aku harap aku thabat...
aku harap aku ditegur kalau aku buat salah dan aku tak perasan..

.aniss..
ni cik scarlet kah?
hadoii~~ cik scarlet sile guna name same ye~
haha~ bersajak?
ni bkn sajak~ lol...=D..
cuma luahan hati..
oleh hati-hati yg gusar..
takde kena mengena dgn adha~
0_o

Anonymous said...

To Aishah
kome jangan sangka buruk ngan org sbb Allah ckp brgkali org yg kita sgka buruk itu lebih baik drpd kita.

lihat di bwh :
(Al Hujuraat : 49)

Larangan memperolokkan, berprasangka dan lain-lain

11. Hai orang-orang yang beriman, janganlah sekumpulan orang laki-laki merendahkan kumpulan yang lain, boleh jadi yang ditertawakan itu lebih baik dari mereka. Dan jangan pula sekumpulan perempuan merendahkan kumpulan lainnya, boleh jadi yang direndahkan itu lebih baik. Dan janganlah suka mencela dirimu sendiri[1409] dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yang buruk sesudah iman[1410] dan barangsiapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.


[1409]. Jangan mencela dirimu sendiri maksudnya ialah mencela antara sesama mukmin karana orang-orang mukmin seperti satu tubuh.

[1410]. Panggilan yang buruk ialah gelar yang tidak disukai oleh orang yang digelari, seperti panggilan kepada orang yang sudah beriman, dengan panggilan seperti: hai fasik, hai kafir dan sebagainya.


yang baik jadikan teladan, yg xbaik jadikan sempadan.

bak status hanis "Thiqah billah".

p/s : sbnrnya xthu kome tgah ckp ttg sape, ape n bgmane. hoho.
sayonara.

oo cah, sini kamu ye? tadi beria suh org study. nak kene ni. :p

Anonymous said...

Hanis & Miss Bugs:
Didoakan kita sama2 thabat dalam perjuangan Islam.

"Ya Allah, kupohon kebaikan dunia dan akhirat". Ameen.

B.U.G.S said...

to Nurlaila:
hehe~
terima kasih laila...
insyaAllah...kami sdg mendidik hati skrg drp berburuk sangka.. (^^,)
cuma kami sedih...
kerana masih ada...
golongan celik tp buta...

ye..
semoga kita thabat bersama~

Anonymous said...

eh eh.....
sapekah aniss tuh?
itu bkn diriku la wahai totoro
isk3

free palestine left

free palestine